onsdag 22 maj 2013

Jag har haft några underbara dagar.....

i lördags var jag med vårt trädgårdssällskap på utflykt till några trevliga trädgårdar i Sörmland runt Eskilstuna. Mer om det besöket hittar ni på våran blogg www.barkenstradgardssallskap.blogspot.se

Jag skulle så gärna vilja ha en lund med en vandrande skugga och fullt av trillium, olvon, blank hasselört, korstörne....ja listan kan göras lång. Men vad gör man när man inte har denna skuggiga och sköna plats. Hmm får fundera vidare på det...

lite fina bilder från besöken...





Jag köpte lite nya växter, bla hasselört, två olika vitsippor hos privatträdgårdarna. Vi besökte Löta handelsträdgård och där köpte jag en dvärgklematis som ska slingra sig upp på en liten sten,




och denna lilla skönhet, tolvgudablomma en ny bekant för mig, den gör sig bra bland stenarna.


Det var en toppendag på alla sätt i lördags och på söndagen jobbade jag med att gräva och plantera ner alla växterna. I måndags hade jag det det lyxigt en ledig dag. Barnen skulle till tandläkarn båda två, så jag passade på och tog ledigt hela dagen, och så perfekt det blev. Det var en riktigt skön sommardag, jag tog på mig shorts och ett linne och gick ut i trädgården efter att tandläkarbesöken var avklarade och barnen tillbaka på skolan och där var jag kvar till sen kväll. Vilket betydde att nacken och axlarna var rätt röda...
Man skulle ha flera lediga måndagar framför allt den här tiden på året.


Jag avlutar med några bilder från kvällens promenad i trädgården



gullgrönan trivs mycket bättre på sin nya plats...




inga ord behövs




ska bli en vit fransad tulpan - honeymoon



Nej nu blev det sent som vanligt....godnatt /Karina

4 kommentarer:

  1. Vilken helg du fick! :) Härligt att åka runt och besöka trädgårdar och bli inspirerad. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och va kul att få en kommentar, någon har hittat mig :)) Ja är som du förstår väldigt ny på det här och har mycket kvar att lära. Får tex inte riktig till "min profil" och vet inte riktigt hur folk ska hitta mig, men du gjorde, trevligt.
      kramar Karina

      Radera
    2. Välkommen till bloggvärlden Karina! :) Jag hittade dig genom att jag såg att du hade besökt min blogg (i min besöksstatistik). Vi är alla nybörjare i början men du kommer snabbt in i det och kommer hitta det som fungerar för dig. Det lättaste sättet att få läsare att hitta till din blogg är genom att du lämnar kommentarer hos andra bloggare. Då vet de om att du och din blogg finns. :)

      Kram på dig

      Radera
    3. Hej och tack för tipset:) kram Karina

      Radera