söndag 9 juni 2013

Fyra dagars ledighet....

bara rusar iväg. Men det har varit så skönt. I torsdags var vi till Västerås och besökte IKEA, kanske inget bra sätt att fira nationaldagen på, men vi var lediga och då passade det bra. Vi åkte även ut till min syster och fick god jordgubbstårta och kaffe på verandan, så det blev lite firande ändå. Efter en promenad i våra gamla kvarter gick färden hem till Söderbärke utan möbler till balkongen men mycket annat följde som vanligt med hem.

I fredags var det bara jag hemma och jag tillbringade en dag i lugn och ro med ömson tvättning och trädgårdsarbete innan resten av familjen kom hem.

Nu grönskar det för fullt och vi skördar god sallad i växthuset, tomaterna och chillin börjat ta form. Vi har äntligen fått ut matjord på en yta som vi schaktade till förra året och har sått gräsfrön, sen kom regnet perfekt. Det är rätt torrt så helgens regnande har varit välkommet. Så idag har det inte varit något trädgårdsarbete, men jag gick en runda mellan skurarna och hittade det här....



underbara irisar



nu blommar dvärgsyrenen och aklejarutan och katten sitter och spanar..



den brokbladiga porslinsveronikan mår så bra på sin nya plats:))


Idag läste jag i DN Karin Bojs krönika om att det visst kan bildas nya hjärnceller genom att vi mår bra i andra glada människors närvaro och tränar, det har jag praktiserat idag. God lunch hos glada, trevliga grannar och en löprunda med min man efter ett härligt regn.

kramar och godnatt Karina 

4 kommentarer:

  1. Du har då tagit tag i det väsentliga i Livet varav trädgården har en viktig roll bland det andra...;)! /Anja

    SvaraRadera
  2. Den där porslinsveronikan gillade jag. Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Karina!
    Vad roligt att du har hittat till min blogg. Du är varmt Välkommen dit!

    Trädgården är viktig både för kropp och själ för den intresserade :=)
    Fina bilder från din trädgård.

    Önskar dig en härlig dag!

    //Helen

    SvaraRadera
  4. Så gott du har det Karina och vad vackert det blommar i din trädgård. Det är en härlig tid nu. Tid att bara njuta av allt det vackra runt omkring oss. :)

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera