tisdag 4 juni 2013

Idag var det blåsigt värre...

inte alls så skönt som vi har haft tidigare. Nu är äntligen potatisen i jorden, så här sen har jag aldrig varit förut men men ....det går det också, ingen potatis till midsommar utan till surströmmingen. Vi har gjort något som vi tänkt länge, byggt en ramp runt det stora grönsakslandet. Det kanske hindrar en och annan snigel och så kanske det inte växer in så mycket gräs. Nu är det mesta av vårens bestyr i trädgården gjort och vi ska börja koncentrera oss på att få klart våran veranda. Carporten ska återigen göras om till målarplats. Det ska verkligen bli skönt att få lite ordning på verandan och kul att kunna visa er lite bilder.

Här kommer lite bilder på vad som hänt sen sist....


Jag är så nöjd med den nya hängmattan och insynsskyddet till grannen. Har redan hunnit legat och läst och hopppas det blir många sköna stunder där i sommar.




den här är jag mycket nöjd med fransad tulpan "hooneymoon" ett passande namn, så romantisk



en kvällspromenad i förra veckan, nu får den sköna värmen komma tillbaka




sköna färger





min trädgårdskompis Figo


Ja nu är det underbart även om det är kallt idag. Nästan allt är grönt och skönt. Men tyvärr så blir det inte så många rosor iår. Förra helgen fick jag klippa ner alldeles för mycket och tyvärr verkar en del vara rotdöda. Så det blir ingen rosenportal med new dawn iår, där har jag satt vita luktärtor och blomman för dagen på andra sidan, få se hur det blir. Men några glädjeämnen har ändå dykt upp bland allt det bruna och torra, en new dawn verkar ha klarat sig (flyttad), och vildvinet kommer och syrenbuddlejan, mycket glädjande, för den hade jag nästan gett upp hoppet om.
Nej nu får jag värma mig med en kopp te och ta på en extra tröja för kvällspromenaden.

kram Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar