måndag 1 juli 2013

En kopp rooibos framför datorn...

efter en skön kväll i trädgården, har rensat lite i rabatterna som ligger i skön kvällsol. Det blev några nya plantor från plantagens rea när jag besökte min syster i Västerås i helgen. Efter att ha snurrat runt ett tag så hittade jag de rätta platserna, tror jag....
Ikväll var det äntligen lite varmare, hoppas det håller i sig. Vill ha flera sådana här sköna, gärna ännu varmare, sommarkvällar. Det är verkligen en lisa för själen att strosa runt i kvällssolen, rycka ett ogräs här och där, fundera och skingra tankarna.


Har hittat en trevlig app, så nu leker jag med mina bilder, roligt.
Nu blommar pionerna så fint.




Trodde backnejlikan och klematisen skulle vara mera lika i färg, tror det blir bra när klätterställningen som klematisen ska slingra sig upp på kommer på plats.



En annan nejlika, en riktig favorit, doftar gott och gör sig så fin i sommarbuketter bla med vitpytta.
Står intill rosen "rosa mundi" som precis ska till att slå ut. Får återkomma med bild på den, en av de få rosorna som kommer att blomma hos mig iår.

Som tur är ska jag på utflykt med trädgårds-sällskapet till Wij trädgårdar på lördag och då får man dofta på rosor, härligt.





Det jag är mest glad över just nu är mina riddarsporrar. Vet inte vilken sort det är. De är över 2 m höga iår och väldigt stora. Bilderna är inte kanonbra, ska försöka ta nya.




Dom här fingerborgsblommorna har jag dragit upp själv från frön jag köpt i England, är mycket nöjd med placeringen intill den fina vita himalayabjörkens stam. Ska försöka hålla mig till vitt och grönt i denna rabatt är det tänkt. Men ett gult kungsljus har hittat hit......och några små rosa miniallium...


godnatt åtekommer efter helgens besök i Ockelbo.
kramar Karina


1 kommentar:

  1. Hej på dig! Nu har jag hittat din blogg iaf. Så duktig du är med bilderna, jag måste nog lära mig mer om bildhanteringen men är hopplös vad gäller den tekniska biten.

    Ha det gott!

    SvaraRadera