fredag 17 maj 2013

Varmt och skönt...

var det igår kväll när vi i Barkens Trädgårdssällskap hade plantbytar träff hemma hos mig. Det var så underbart skönt, vinden mojnade och vi kunde sitta ute och njuta av gott fika efter en runda i min trädgård och efter att ha bytt plantor. Ett lotteri hade vi som vanligt och jag vann en ny pelargon.


Jag fick några nya pelargonsticklingar, gurkplanta, tomatplanta, paprika och en riddarsporre. Ett bra byte. De står och väntar på sina rätta platser.



Dagens fina bild får bli på en vildtulpan som jag bytte till mig förra året.

Eftermiddagen har varit fantastisk, jag slutar kl 12 på fredagar och det är så lyxigt, speciellt så här års. Efter lunchen så tog jag med mig kaffe och en ny tidning och satte mig vid favorit platsen i lä vid växthuset. Det var så skönt så efter en stund la jag mig ner och vilade, första vilostunden ute i värmande sol. Efter ett tag så blibbade det till i telefonen...mitt paket från odla.nu hade kommit, äntlígen. Då blev det fart på mig, in och hämta väskan ochså upp till ica. Nävor och funkior var det, några hann jag gräva ner idag resten får jag ta i helgen. Ska bli så spännande att se hur de tar sig....
Dagens stora glädjeämne annars var att kaprifolen inte är död, den finns liv i den om än lite fjuttigt.

I morgon blir en intensiv dag, vi ska på utflykt till några besöksträdgårdar utanför Eskilstuna. Vi ska även besöka Löta handelsträdgård. Allt nytt så det ska bli mycket spännande. Dessutom är det hockey på em och eurovision på kvällen, lite körigt, få se vad man missar.....


kramar Karina

1 kommentar: