måndag 17 juni 2013

Mellan hästar och fotboll....

hann jag med lite trädgårdsarbete denna underbara kväll. Det var min tur att köra dottern till stallet och som tur är ligger Björsbo Handelsträdgård alldeles i närheten, så när jag droppat av dottern och hennes kompis så drog jag som vanligt så här års till handelsträdgården. Vilken tur jag hade idag började de sin rea, 30%, de stänger för semester på midsommarafton och brukar ha rea så här års, vilket jag hade glömt bort. Så jag blev glatt överraskad idag. Det blev några sommarblommor (hade kunnat köpa mer) och alunrut, trädjon, indiskt fotblad och kungsbräken och en strandveronika.




Nu doftar det fantastiskt gott av dvärgsyrenerna, har gått runt här i eftermiddagssolen och rensat. Hade kunnat gå där länge, men tjejerna spelade fotbollsmatch på hemmaplan och hunden behövde en promenad så det var bara till att pallra sig iväg. Men jag njöt den stunden det varade. Tänk att det är så rogivande att strosa runt och greja i trädgården.



ja vad vore livet utan denna oas. Det här är en ny klematis Warszavska Nike, ljuvlig färg. Det växer en nejlika under, också den i en underbar färg, syns dock inte på bilden.



söta silvernävan ballerina, den får gärna sprida sig över ett stort område





före: tidigt i våras



efter: det tar sig....men magnolian blommade inte, och lupinerna ska bort, de tar för stor plats och passar bättre någon annanstans.


Imorgon blir det nog inte tid för så mycket mer än en kvällspromenad i trädgården för då är det dags för Bärkejoggen, byns årliga löpartävling. Det blir korta rundan,7 km (långa 13 km) det har blivit lite för mycket trädgårdsarbete och för lite jogging.

kvälls kramar Karina
 

3 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra på joggingrundan. 7 km är lååångt.
    Fint du har det, ballerinanävan är så söt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra med joggingrundan? :) Och vad bra att kunna fynda lite växter på rea. Här inhandlades det växter och krukor idag till vår nya betongplatta i köksträdgården. Några på rea blev det här med. :)

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilken söt näva! En sådan har jag aldrig sett tidigare. Den får jag skriva upp på min vill-ha-lista.
    / Therese

    SvaraRadera