söndag 12 maj 2013

Man riktigt ser hur det växer....

Det har varit så fantastiskt skönt att vara ledig i fyra dagar. Man har nästan sett hur allting har växt. Jag har jobbat på för fullt och försökt komma ifatt allt som inte blev gjort i höstas. När min käre bror dog 20 september så stannade allt upp. Hösten kom och la sina löv och vintern kom med kyla och snö och allt har sovit en slags törnrosa sömn. Allt och alla vaknar till liv, allt utom Robert, men livet går vidare. Det är trots allt lika fantastiskt att se hur allt kommer upp igen. Man blir lika glad varje vår när man ser små knoppar, och det gör inte ont när de brister, utan man fylls av sådan livslust och glädje, precis vad jag behöver.



Backsippan en riktig favorit. 
Har i helgen planterat en klematis alpina cyanea nära intill, hoppas att det blir fint tillsammans.




Varje gång jag har passerat rabarbern i helgen så tycker jag att den har växt. Det har blivit ganska många gånger för den står på vägen till komposten och trädgårdskompisarna. Nästa helg blir det nog rabarberpaj eller rabarberkräm...nej det blir nog både och. Längtar redan.



Ännu en vårfavorit, kungsängsliljor, måste skaffa flera som står närmare entrén.




Som små palmer står pionerna röda och granna.


Nu ska jag ut och stänga till i växthuset och ta en sista runda i trädgården, ser redan fram emot nästa helg och då har de lovat riktig värme från Ryssland.

kramar Karina 

1 kommentar: