onsdag 15 maj 2013

Blåsigt, blåsigt........

och inte alls så skönt som det såg ut när man satt inne på jobbet. Började dagen med en liten skön joggingtur, vattnade i växthuset och tittade till magnolian och hade en sådan lust att stanna kvar med en kopp kaffe och sitta och titta om den skulle slå ut helt idag. När man så äntligen kommer hem så är det inte alls så där skönt ute som man hoppats på, utan blåsigt och småkallt.



På många ställen är det rätt sorgligt, bruna torra roskvistar och rostigt rostorn, ingen vacker syn. Nu tar sig nog de flesta rosorna men de är rätt hårt nerklippta och mer får det nog bli, så det blir kanske inte så många rosenknoppar iår.....




Ännu ett sorgligt kapitel, gräs och perenner om vartannat i min första rabatt som jag anlade på den gamla komposten. Vet inte riktigt vad jag skall göra. Får nog försöka gräva upp allting, höja upp rabatten och sätta tillbaka perennerna rensade från gräs...mycket jobb



Lite vackert finns det iallafall att bli glad över, blått....





....och skönt grönt.



Och vackrast av allt magnolia stellata, blommade inte förra året så jag är så lycklig över årets resultat. I morgon är den kanske öppen helt. Då kommer Barkens Trädgårdsällskap på plantbytardag till mig och det är ju skönt att ha något fint att visa.


Nu blev det en sen kväll igen....godnatt /Karina

1 kommentar: